Almindelige salgs- og leveringsbetingelser

Snejbjerg d. 01.10.2015

Generelle betingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser er gældende ved alle almindelige kunde-/leverandørforhold i mellem Medema A/S og køber. Betingelserne er gældende for alle af Medema A/S udbudte varer og tjenesteydelser.

For alle forhold der ikke er beskrevet i salgs- og leveringsbetingelserne gøres købeloven gældende.

Disse salgs- og leveringsbetingelser erstatter alle ældre, trykte som mundtlige, betingelser givet af Medema Danmark A/S med undtagelse af storkundeaftaler og licitationer. Alle priser opgives i danske kroner DKK.

Medema A/S anvender DIBS som betalingsløsning. Dette er din garanti for høj sikkerhed, når du handler. Dine personlige kortoplysninger krypteres ved transaktionen. Dette betyder, at du trygt kan handle uden bekymring for at personlige oplysninger videregives.

Indsamlingen af personlige oplysninger finder sted med henblik på levering af en ydelse. Alle personlige oplysninger, der angives ved køb, behandles fortroligt og anvendes kun til at gennemføre handel og forsendelse. Oplysningerne er kun tilgængelige for den internetansvarlige og de ansvarlige for ekspedition af ordren.


Bestilling
Bestilling kan foregå via telefon, e-mail eller webshop samt via vore service-værksteder. Ved ændringer i leveringstiden, informeres kunden via e-mail eller telefon. Aftaler om køb af varer fra webshoppen anses for endeligt indgået, når betalingstransaktionen er gennemført. Alle priser er inklusiv moms - Vi tager forbehold for trykfejl, samt ændringer i specifikationer og priser. Såfremt priser eller specifikationer ikke er korrekte, forbeholder vi os ret til at annullere ordren.


Annullering af ordre
Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra Medema Webshop kan annulleres ved at kontakte Medema A/S på telefon 70 10 17 55 indenfor normal åbningstid eller webshop@medema.dk.


Levering
Leverancer i Danmark foretages med fragtmand, Post Danmark eller lignende. Forsendelser takseres efter Medemas normale takster. Vi tilstræber at udføre enhver bestilling, der foretages mandag til fredag inden kl. 12.00, den efterfølgende arbejdsdag under forudsætning af, at varen er på lager. Vi tilstræber i enhver henseende at opfylde alle bestillinger, der modtages via dette websted, senest 48 timer (2 arbejdsdage) efter modtagelse af bestillingen. Levering sker til den adresse, kunden har angivet. Vi forbeholder os retten til del-levering. Hvis bestillingen omfatter mere end én levering, skal kunden kun betale fragt- og leveringsomkostninger én gang.


Afprøvning
Varer kan leveres i udvalg ved personlig henvendelse, eller efter aftale med en salgsansvarlig. Varerne faktureres efter endt udvalgsperiode såfremt intet andet er aftalt. Varer som er i udvalg skal returneres i samme stand som modtaget. Afprøv venligst produkter med/af stofbeklædning med omtanke. Forvoldes der skade på udvalgsvarerne, har køber/låner almindeligt gældende erstatningsansvar for udbedring af skaden. Dog ser vi bort fra støv og almindeligt forekommende snavs ved afprøvning af udendørsprodukter.


Fortrydelse/returnering
Det kan ske, at en vare ikke svarer til kundens forventninger.
Hos Medema A/S kan varer købt inden for 14 dage returneres i henhold til betingelserne på denne side. Kunden skal selv betale fragt ved returnering af vare.
Returnering kan kun finde sted efter forudgående kontakt med Medema A/S.
Returvare vil blive afvist, i fald de ikke overholder retningslinjerne beskrevet.

For returnering gælder følgende retningslinjer:

Varen kan kun returneres efter forudgående kontakt med Medema A/S.
Aftale om returnering skal ske inden 14 dage fra fakturadato og være Medema A/S i hænde senest 30 dage fra fakturadato.
Returvaren skal ankomme Medema A/S i ubeskadiget, salgsbar og original emballage, vedlagt kopi af faktura.
a. Returvarer uden original emballage betragtes som brugte og krediteres ikke
b. Returvarer med påklistrede labels, fragtmærkater e. lign. vil blive afvist.
c. Returvarer med ridser, skrammer e. lign vil blive afvist
d. En afvist vare kan, for egen regning, sendes retur til kunden inden 10 arbejdsdage efter den er blevet afvist.
Der påregnes 10% håndteringsgebyr på alle returvarer.
Håndteringsgebyret frafalder i fald returnering skyldes fejlekspedition fra vores side.


Ombytning
Vi bytter gerne varer til anden str./model/type inden for 8 dage og efter forudgående aftale. Vi bytter ikke varer som er brugt, specielt fremskaffede, fremstillede eller tilpassede ud over standard.


Reklamationer
Medema A/S giver 2 års reklamationsret, i henhold til Købeloven.
Der kan reklameres over en vare købt hos Medema A/S, hvis der inden for reklamationsperioden opdages fejl eller mangler på varen.
Reklamation af varer skal ske ved direkte kontakt til Medema A/S.
Reklamationsretten træder i kraft fra salgsdato (til kunde) og dækker fejl og mangler ved normal brug i henhold til betjeningsvejledningen.
Kun kundens købskvittering med tydelig dato er gyldigt reklamationsbevis.
Hvorvidt en henvendelse er en reklamationssag afgøres i hvert enkelt tilfælde af Medema A/S.
Medema A/S forpligtelser vil i henhold til reklamationsretten være begrænset til ombytning/reparation eller erstatning af de oprindeligt erhvervede varer.
Medema A/S vil i alle reklamationssager forsøge at reparere defekte varer, hvis dette ikke er muligt inden for rimelig tid, vil der blive tilbudt en ombytningsvare i samme stand som den indleverede vare, hvis der ikke haves ombytningsvare på lager vil der blive tilbudt en ny vare.
Er et defekt produkt udgået og reklamationen godkendt, vil det, så vidt muligt, blive ombyttet til et nyt tilsvarende produkt.
Varer til reklamation sendes til Medema A/S for afgørelse om reklamation kan godkendes. Hvis reklamationen ikke findes berettiget, debiteres returfragten efterfølgende. Reklamationsvarer kan indleveres personligt hos Medema A/S.
Hvis en kunde ønsker at få reklamationen afhentet, kan dette gøres inden for rimelig tid mod betaling.
En afvist vare kan for egen regning sendes retur inden for 10 arbejdsdage.

Reklamationsretten dækker ikke: slitage på dæk, slanger, sikringer, pærer, motorkul, bremsebelægning, polstring, batterier og andet der må betegnes som almindeligt slid. Rust, som følge af manglende vedligeholdelse og opbevaring. Ukyndig behandling, manglende vedligehold, overlast, misbrug, skødesløs behandling samt skader opstået på grund af uoriginale reservedele, konstruktionsændinger og ikke anbefalet tilbehør.


Transportskade
Ved modtagelse af en vare fra Medema Danmark A/S, via Post Danmark, Danske Fragtmand eller lign. skal kunden altid gennemgå emballagen og varen for eventuelle transportskader.

Hvis forsendelsen har en synlig transportskade, skal varen gennemgås med fragtleverandøren. Er varen beskadiget afvises pakken. Medema Danmark kontaktes med det samme, med oplysninger om ordre- eller fakturanummer og med oplysning om skadens omfang.


Betaling
For varer bestilt via webshop sker betalingen online ved brug af Dankort, Visa, eller Mastercard. Disse oplysninger transmitteres krypteret mellem kunde og Medema Webshop.

For varer bestilt på anden vis vil betalingsbetingelserne fremgå af fakturaen. Ved overskridelse af betalingsfristen tillægges renter og gebyr.


Ejendomsforbehold
Varen er Medemas ejendom til fakturaen er betalt i sin helhed.


Gældende fra oktober 2015

Kundeservice:
Tlf.: 70 10 17 55.

Åbningstid:
Mandag til torsdag: 8.00 – 15.30, fredag: 8.00 – 13.00.
Websitet er bygget i Ajour CMS